Wspaniałe właściwości truskawek w zdrowej diecie są niezaprzeczalne, a piszę o tym bo sezon na truskawki już tuż tuż!

Zdradzę Wam, że w tym roku nie tęsknię aż tak bardzo, ponieważ w Stanach, truskawki dostępne są cały rok!

Jednak te kalifornijskie nie umywają się do tych, zerwanych z krzaczka w ciepły czerwcowy dzień.

No ale, jakie truskawki właściwie mają właściwości?

Czy pomogą w odchudzaniu czy nie?

Zapraszam do przeczytania posta.

Po nim nie będziecie mieć już żadnych wątpliwości.


Właściwości truskawek w zdrowej diecie

To, że owoce jeść trzeba, mam nadzieję jest jasne dla wszystkich tu zgromadzonych.

Nie ma opcji.

Chcesz być zdrowa – jedz warzywa i owoce !

Przede wszystkim dlatego, że zawierają witaminy, składniki mineralne i błonnik, a także, w większości są niskokaloryczne i sycące, ponieważ możemy ich zjeść po prostu dużo.

ALE, są też znakomitym źródłem substancji aktywnych, które potrafią chronić nas od wielu chorób, a nawet nowotworów.

Do takich substancji należą szczególnie polifenole, a także tokoferole i kwasy fenolowe.

Szczęśliwie się składa, że właśnie truskawka ma tych substancji bardzo dużo !

Właściwości truskawek w zdrowej diecie, błonnik, truskawki, truskawka, witaminy, minerały, przeciwutleniacze, Kinga Wittenbeck, www.wittalna.pl

Czym jest truskawka i jak wpłynie na odchudzanie?

W większości wodą, do tego ma trochę węglowodanów, białka i tłuszczu.

Truskawka zawiera też sporo potasu i fosforu, trochę wapnia, sodu, magnezu i cynku.

Oprócz tego znajdziemy w niej także witaminę A i E, a także witaminy z grupy B oraz błonnik.

No i truskawki są super dla tych, którzy się odchudzają bo można ich zjeść całą masę !

Mają tylko około 32 kcal na 100 g produktu.

Właściwości truskawek w zdrowej diecie, błonnik, truskawki, truskawka, witaminy, minerały, przeciwutleniacze, Kinga Wittenbeck, www.wittalna.pl

Czy truskawka mnie odmłodzi ?

Odmłodzić to już raczej się nie uda, ale spowolnić procesy starzenia na pewno !

Truskawki są przede wszystkim, tak jak już wspomniałam, źródłem polifenoli!

Zawierają ich, w zależności od odmiany, ok. 500 mg na 100 g produktu, a często nawet więcej.

No ale, co właściwie te polifenole nam dają?

Mają działanie przeciwwirusowe, przeciwzapalne, przeciwbakteryjne, a przez swoje właściwości przeciwutleniające zapobiegają miażdżycy i zakrzepom. 

Co więcej, truskawki zawierają ok. 60 mg witaminy C na 100 g produktu, co sprawia, że są jej bardzo dobrym źródłem i dodatkowo wzmacnia efekt przeciwutleniający. 

To właśnie przeciwutlenicze w truskawce wpływają na procesy starzenia się komórek, odraczając w czasie starzenie się naszej skóry !

Zawierają one bowiem coś co nazywa się fisetyną i świetnie daje sobie radę z zmniejszaniem liczby komórek starzejących się.

Przeprowadzono też badania, w których udowodniono, że spożywanie 180 mg witaminy C w postaci 140 g truskawek i 115 g brokułów dziennie, zahamowało szkodliwą działalność cholesterolu LDL („złego”).

Posłuchajcie trochę o jej właściwościach:

Czy tylko owoc truskawki jest dobry do jedzenia ?

Nie !

Liście, jak się okazuje, też są przydatne !

Napar z liści truskawki pomaga na biegunki czy krwawienia z dróg rodnych, a odwar można stosować w kamicy nerkowej oraz żółciowej.

Ususzone i sproszkowane nadadzą się na kojenie małych ran po oparzeniach.

www.wittlna.pl, Kinga Wittenbeck, truskawki, liście, biegunka, oparzenia, napar, odwar, rany

Jak przechowywać i jakiej obróbce poddawać truskawki ?

Truskawki przechowujemy w temperaturze chłodniczej i tak ich przydatność wydłuży się do około 2 dni.

Jeśli zostawimy je poza lodówką, będą nam służyć tylko przez parę godzin.

Co do obróbki.

Przeciwutlenicze są bardzo wrażliwe praktycznie na wszystko: tlen, światło, zakwaszanie i wysoką temperaturę.

Wytwarzanie dżemów, marmolad czy galaretek nie bardzo więc im służy.

Takie przetwory mają zazwyczaj bardzo duże starty witamin i związków aktywnych.

Inaczej jest z mrożeniem, tutaj pojawia się tych strat niewiele w porównaniu z traktowaniem ich wysoką temperaturą.

Najlepiej więc jeść truskawki na surowo, przechowywać je w lodówce, a jeśli chcemy cieszyć się nimi cały rok, mróźmy je, pamiętając, żeby były przy tym nie skażone żadną pleśnią i suche!

Mam nadzieję, że wszystko jest jasne i że dowiedzieliście się czegoś nowego.

Jak zwykle udostępniam Wam infografikę z podsumowaniem, którą możecie ściągnąć TUTAJ albo w zakładce DO POBRANIA

Truskawki, właściwości i wpływ na odchudzanie, www.wittalna.pl, Kinga Wittenbeck

Co tydzień w poniedziałek na moim INSTAGRAMIE prowadzę #wittalnejtesto, w którym zadaję Wam pytania na temat wybranych produktów.

We wtorki tłumaczę odpowiedzi i zamieszczam post, taki jak ten !

Zapraszam do wspólnej zabawy !

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kinga Wittenbeck

Jestem dyplomowaną dietetyczką, która uwielbia jeść!

Nie wyobrażam sobie swojego życia bez dobrego jedzenia i zawsze powtarzam, że życie jest za krótkie na niedobre jedzenie.

Prywatnie mieszkam w Nowym Jorku z moim hiszpańskim mężem.

Gotuję szybko, bezmięsnie i smacznie, a oprócz tego kocham dobrą kawę i wszelkie morza i oceany.

Polub mnie na Facebook


.