Wegańska papryka faszerowana warzywami brzmi jak masło maślane, ale..

To jest najlepsze masło maślane jakie przyjdzie Wam jeść, uwierzcie mi!

Od zawsze stawiam nacisk u siebie w kuchni, żeby było szybko, smacznie i zdrowo.

Od niedawna stawiam też nacisk na to, żeby było w niej jak najmniej mięsa i żeby nie marnować dosłownie nic.

Jeśli chcesz dbać o środowisko, a zarazem nie lubisz za długo siedzieć w kuchni, to ten przepis będzie dla Ciebie.

Ta potrawa łączy w sobie wszystkie moje założenia i naprawdę jest przepyszna!

Papryka faszerowana warzywami, say whaaaat?

Spokojnie, papryki faszerowane są nie tylko warzywami, ale też ryżem, co sprawia, że dostarczą Wam naprawdę dużo energii.

Jeśli nie boicie się białego ryżu to możecie go tutaj wykorzystać. W mojej opinii będzie się on komponował dużo lepiej z delikatnie podsmażonymi i podpieczonymi warzywami.

Nie wiem czy to tylko moje spostrzeżenie, ale ryż brązowy jest bardziej wyrazisty w smaku i „ostry”, co nie zawsze się u mnie sprawdza.

Dlaczego biały ryż może być zdrowy?

Bo właściwie nie ma nic co by przemawiało za tym, że może być niezdrowy.

To prawda, znajdziemy w nim mniej błonnika niż w brązowej wersji.

Zawsze jednak powtarzam, że o tyle co błonnik jest megasuperekstra ważny, to patrzenie na całość jest jeszcze ważniejsze.

W tym przepisie naprawdę nie zabranie błonnika.

Zapiekamy warzywo z warzywami, a do tego z ryżem, który mimo to że biały, jakąś ilość błonnika będzie mieć, także naprawdę bez strachu!

Cała jedna papryka zapiekana będzie bogata w błonnik i nie musicie się lękać, że biały ryż pokrzyżuje Wam plany.

Wegańska papryka faszerowana warzywami – składniki

enbeck
  • 4 papryki o różnych kolorach
  • 4 laski selera naciowego
  • szczypiorek
  • świeża pietruszka
  • dwie marchewki
  • ryż
  • sól
  • pieprz
  • curry
  • pomidory w puszce

Wegańska papryka faszerowana warzywami-przygotowanie

  • Ryż ugotuj al dente z dodatkiem czosnku i łyżki oliwy
  • Wszystkie warzywa pokrój i podsmaż na łyżce oliwy, doprawiając do smaku
  • Do warzyw dodaj pomidory w puszce i ryż
  • Wymieszaj wszystko i podsmażaj jeszcze przez 5 minut
  • Papryki oczyść z gniazd i pestek
  • Nafaszeruj je i piecz przez około 25 minut w 185 C

Wittalne lesswaste tipy

Naprawdę próbuje zachęcać osoby wokół mnie do wykorzystywania wszystkiego co mają w kuchni.

  1. Nie mogła bym pominąć więc tego, że sam farsz do tych papryk…może być idealnym obiadem na drugi dzień! Jeśli nie chcesz gotować na drugi dzień-zrób więcej farszu!
  2. Nie ograniczaj się do warzyw które podałam w przepisie. Pozbieraj wszystkie, które zaczynają się już psuć albo więdnąć i nadziej nimi swoje papryki!

SMACZNEGO!

Wegańska papryka faszerowana warzywami, Kinga Wittenbeck, www.wittalna.pl

Komentarze w Wegańska papryka faszerowana warzywami

  • Małgorzata pisze:

    Super idea z tym niemarnowaniem jestem za i sama staram się jak najczęściej iść w tym kierunku. Jednak uczulam na to by nie jeść psujących się warzyw/owoców, jak to moja koleżanka chemiczka powiedziała, jeśli coś się psuje i widać oznaki na zewnątrz, wytwarzają się silne toksyny w warzywie których efektem są wykwity na zewnątrz więc lepiej jest wyrzucić całe warzywo, wiem że szkoda i ktoś powie, że to właśnie marnowanie. Ale jak mi powiedziała pleśń na wierzchu warzywa jest mniej toksyczna niż to co jest we wnętrzu psującego się warzywa czy owocu. Dbając o swoje zdrowie, jeśli wiemy że nie zdarzymy czegoś zjeść, a może się popsuć za wczasu sobie pokrójmy i zamroźmy lub zagotujmy w słoiku. Dla własnego zdrowia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kinga Wittenbeck

Jestem dyplomowaną dietetyczką, która uwielbia jeść!

Nie wyobrażam sobie swojego życia bez dobrego jedzenia i zawsze powtarzam, że życie jest za krótkie na niedobre jedzenie.

Prywatnie mieszkam w Nowym Jorku z moim hiszpańskim mężem.

Gotuję szybko, bezmięsnie i smacznie, a oprócz tego kocham dobrą kawę i wszelkie morza i oceany.

Polub mnie na Facebook


.